Co jeść na diecie wegańskiej?

Dieta wegańska uznawana jest za jedną z bardziej restrykcyjnych, ponieważ w czasie jej trwania rezygnuje się całkowicie z produktów pochodzenia zwierzęcego. Z jadłospisu należy wykluczyć mięso, mleko, jaja, a także miód i żelatynę. Wiele osób zastanawia się, co w takim razie można jeść będąc na diecie wegańskiej. Obecnie na szczęście nawet tak radykalna zmiana nie musi oznaczać mało urozmaiconego jadłospisu. Warto poznać wegańskie produkty, które można spożywać w trakcie stosowania tej diety.

Wegańskie produkty do przygotowania w domu

W codziennym jadłospisie weganina powinny znaleźć się warzywa, owoce, zboża oraz orzechy. Powyższe wegańskie produkty można spożywać na surowo, ale obecnie istnieje coraz więcej oryginalnych przepisów. Warto wypróbować między innymi ciasto z kaszy jaglanej, które nie wymaga pieczenia. Do jego przygotowania wystarczy ugotowana kasza, trzcinowy cukier oraz mleko kokosowe. Przed samym podaniem ciasta warto posypać je zmielonymi nasionami lnu lub chia. Warto dodawać je także do innych produktów, ponieważ dzięki temu można uniknąć niedoborów ważnych kwasów omega. W domu można również przygotować smaczne galaretki bez dodatku żelatyny. Wystarczy jedynie zaopatrzyć się w taki wegański produkty jak agar (zagęstnik uzyskiwany z alg morskich) lub pektyna oraz sok owocowy. Taka galaretka nie wymaga gotowania a jedynie dodatku gorącej wody. By jednak uzyskać smak podobny do produktu z żelatyną warto włożyć ją do lodówki. Najprostszym daniem wegańskim są warzywa przygotowywane na parze lub smażone na patelni. Przygotowując taki posiłek warto pamiętać, że zdrowym tłuszczem roślinnym w diecie wegańskiej jest olej kokosowy – jeśli ma być używany do smażenia najlepiej wybrać wersję oczyszczoną, która nie posiada zapachu kokosa.

Gotowe wegańskie produkty

Wiele dań wegańskich można, a często nawet trzeba, przygotowywać samodzielnie. Dotyczy to takich artykułów jak pieczywo, ponieważ w procesie produkcji dodawane są do nich składniki pochodzenia zwierzęcego. Nie oznacza to jednak, że nie można wzbogacić diety gotowymi wegańskimi produktami. Są one dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. By mieć pewność, że na pewno nie zawierają one niewegańskich składników warto zwrócić uwagę, czy na opakowaniu widnieje certyfikat Vegan. Wśród gotowych wegańskich produktów można znaleźć między innymi hummus, czyli pastę z ciecierzycy, tofu, czyli sojowy ser, a także wszelkiego rodzaju roślinne napoje bez dodatku serwatki. Można znaleźć również wegańskie słodycze, takie jak żelki, które w swoim składzie mają jedynie agar, cukier trzcinowy oraz roślinne barwniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *